Uutisia luin 😒

uutisista
Luen uutiset 99%:sti verkosta. Monesta eri paikasta. KyllÀ taas tÀnÀÀn on kaikenlaista tarjolla. TÀssÀ muutama:

  • ”HĂ€lytyskellojen pitĂ€isi soida, kun lapsen törkeĂ€stĂ€ hyvĂ€ksikĂ€ytöstĂ€ seuraa tyypillisesti samanlainen rangaistus kuin muutaman kymmenen kannabiskasvin kasvattamisesta.”  Entisen valtakunnansyyttĂ€jÀ Matti KuusimĂ€en toteamus saa ainakin meikĂ€lĂ€isen raivostumaan 😠. Noissa tilanteissa puhutaan aivan eri maailmojen asioista. TĂ€ssĂ€ nössöjen maassa suojellaan niitĂ€, jotka kajoavat puolustuskyvyttömÀÀn, mutta rangaistaan niitĂ€, jotka hihhuloivat omaa elĂ€mÀÀnsĂ€ tavalla tai toisella.
    Katso uutinen: https://www.verkkouutiset.fi/lapsen-hyvaksikaytto-ja-kannabis-samalla-viivalla-ex-valtakunnansyyttaja-ihmeissaan/

  • ”Orpon mielestĂ€ verotusta pitÀÀ keventÀÀ 250–300 miljoonalla eurolla, koska kiky-sopimus kiristÀÀ sitĂ€ taas ensi vuonna.” Siis mitĂ€; ensin kevennetÀÀn verotusta (jotta voidaan kertoa verotuksen keventyneen?) ja sitten sitĂ€ heti perÀÀn kiristetÀÀn. MikĂ€ logiikka tĂ€ssĂ€ on?
    ”Orpon mukaan indeksijÀÀdytys on liian kallis, ja hallituksen pitÀÀ pyrkiĂ€ tĂ€smĂ€toimilla auttamaan kaikista heikoimmassa asemassa olevia.” Ja tĂ€mĂ€ auttaminen voisi olla mm. ylivelkaantuneiden auttaminen… Maassamme köyhyysraja on nettotuloina 1 190 euroa kuukaudessa tai 14 300 euroa vuodessa kulutusyksikköÀ kohden. Suomessa tĂ€mĂ€n rajan alittavilla tuloilla elĂ€viĂ€ on eri laskutavoista riippuen 440000-660000 henkilöÀ! TĂ€ssĂ€ porukassa on paljon mm. elĂ€kelĂ€isiĂ€, jotka ovat tehneet pitkĂ€n työuran mikropalkalla ja saavat nyt sitten mikroelĂ€kkeen.
    Uutinen katsottavissa: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005632259.html?ref=rss

  • ”Nordea kannustaa asiakkaitaan mobiilipankin kĂ€yttĂ€jiksi rukkaamalla hinnastonsa uusiksi.”  Suomeksi tĂ€mĂ€ tarkoittaa sitĂ€, ettĂ€ ne asiakkaat, jotka kĂ€yttĂ€vĂ€t asioinnissaan mobiilipalveluja, tulevat selviĂ€mÀÀn vĂ€hemmĂ€llĂ€ kuin muiden verkkopalvelujen kĂ€yttĂ€jĂ€t. Varsinaisista pankkipalveluista ihan siellĂ€ asiakastiskillĂ€hĂ€n ei kannata enÀÀ edes puhua.

    ”Mobiili sallii vuorovaikutteisuuden”,  liiketoimintajohtaja Sari Tempakka sanoo mobiilin eduista. Pankin on helpompaa olla yhteydessĂ€ asiakkaaseensa mobiilipalvelun kuin verkkopankin kautta.” Voi hyvĂ€ tavaton! Miten se yhteydenpito verkkopankin kautta on hankalampaa? Olen ollut verkkopankin kĂ€yttĂ€jĂ€ siitĂ€ asti, kun se tuli mahdolliseksi ja asioinut paljon sitĂ€ kautta pankin kanssa ilman mitÀÀn ongelmaa. Mutta, en olekaan Nordean asiakas. EnkĂ€ tule olemaan.
    NÀillÀ systeemeillÀÀn Nordea kusettaa erityisesti ikÀihmisiÀ! Moni heistÀ on vasta oppinut kÀyttÀmÀÀn verkkopankkia asioinneissaan, kun pankin konttorit ovat joko lopetettu tai palvelua ei sieltÀ saa. Nyt nÀitÀ ihmisiÀ rangaistaan, kun he eivÀt ole innolla siirtymÀssÀ mobiilipalveluihin.
    Katso uutinen: https://www.talouselama.fi/uutiset/nordea-usuttaa-asiakkaita-mobiiliin-verkkopankin-kayttaja-maksaa-palvelusta-selvasti-enemman/13d101bc-778f-3d5c-b22a-97fe29e07386

 

Ei voi kuin todeta: ”Maailmassa monta on ihmeellistĂ€ asiaa, se hĂ€mmĂ€styttÀÀ, kummastuttaa pientĂ€ kulkijaa.” 

JAA TÄMÄ

0 Replies to “Uutisia luin 😒”

  1. Onko enÀÀ olemassa pankkia, jossa on asiakaspalvelu? Onko pankkia, joka ei syrji niitÀ, joilla ei ole Àlypuhelinta tai tietokonetta? Minulla on 10vuotta vanha tietokone ja sillÀ meinasin loppuun asti pÀrjÀtÀ. En tarvitse ÀlytöntÀ puhelinta, koska puhelin on minulle puhumista varten. Minun kÀnnykÀssÀ ei ole nettiÀ eikÀ tule.

    1. Jonkinlaista asiakaspalvelua taitaa kaikissa olla, mutta hyvin rajattuna aikana (=yleensĂ€ aamusta puoleenpĂ€ivÀÀn tms. aika) ja rajatuin palveluin. Kaikki halutaan siirtÀÀ itsepalveluun ja / tai mobiiliin. Nyt, kun postikin lopettaa pakettien kohdalla maksuautomaatit, alkaa pelottaa, ettĂ€ seuraavaksi pankit lopettavat maksuautomaattinsa. Mobiiliin vaan 🙁

Vastaa

SÀhköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentÀt on merkitty *